De winter komt er aan.. - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeanine Kellenaers - WaarBenJij.nu De winter komt er aan.. - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeanine Kellenaers - WaarBenJij.nu

De winter komt er aan..

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

25 April 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo allemaal,

Twee weken geleden ben ik met Sanne gaan snorkelen met zeehonden. Eindelijk ging deze activiteit door! ´s Ochtends zijn we op tijd vertrokken naar Hout Bay. We hebben daar over een marktje gelopen en wat geluncht. Om 12.00 uur begon ons avontuur tussen de seals. We werden in een top gehesen, kregen een wetsuit aan en ook speciale schoenen. Met een speedboot werden we naar Duikerseiland gebracht: het huis van ongeveer 15.000 zeehonden. Ik had er nog nooit zoveel bij elkaar zien! Op de boot kregen we handschoenen, flippers en een snorkel. Ik moet zeggen dat het even duurde voordat ik gewend was aan het ademen door een snorkel. Ook het zwemmen met flippers had even tijd nodig haha.
We hadden bij het bedrijf een GoPro gehuurd, zodat we alles goed vast konden leggen. De zeehonden zijn net honden. Ze zijn ontzettend speels, zwemmen en springen om je heen. Het water was erg helder, dus we konden erg diep kijken en hebben zelfs een kwal zien zwemmen.
Eén zeehond heeft me flink laten schrikken door recht op mijn gezicht af te zwemmen haha. Hier heb ik ook een leuke actiefoto en zelfs een stukje film van! We hebben 50 minuten in het water gezeten en gezwommen met de zeehonden. Ik vond het echt heel erg tof om te doen!
Toen we terug zaten op de boot en terug wilden gaan naar de haven viel onze gids iets op. Op een kleine afstand van de boot zwom een walvis!!! Dat komt in april bijna nooit voor, omdat het walvissenseizoen pas in juni begint. We konden met de boot erg dichtbij komen en het was echt fantastisch om te zien! De walvis spoot veel water in de lucht en aan het einde showde hij zijn staart. Echt heel gaaf! Na het snorkelen zouden we eigenlijk naar huis gaan, maar het was zo´n weer dat we bij Shimmy´s Beach Club aan het zwembad zijn gaan liggen :).

De dag daarna zijn we op safari gegaan. Mijn eerste safari in Zuid-Afrika, dus dat werd tijd. In principe niet een hele speciale, maar het ging me er om dat ik wat beesten kon zien. Onze safari begon met een wijnproeverij. Nog steeds vind ik de droge wijnen hier niet zo lekker…
In een open jeep werden we door de bush gereden. De eerste dieren die we zagen waren giraffes. Ik vond het heel speciaal om ze in het wild te zien. Toch heel anders dan in een dierentuin. Verder waren er nog verschillende andere dieren die we gezien hebben: zebra, wildebeest, springbok, waterbok, eland en de blauwe kraanvogel. Ook heb ik een kleine kameleon op mijn hand gehad.

Vorige week maandag ben ik naar de Rugbyfinale geweest. Het was een erg spannende wedstrijd en leuk om nog een tweede keer mee te maken. In de eerste helft werd er niet gescoord. In de tweede helft kwam Stellenbosch voor te staan. Toen de tijd bijna om was, voelde het kampioenschap eigenlijk al als binnen. De tegenpartij was nog in een aanval en daarom kon er niet afgefloten worden. Vijf minuten na tijd scoorden zij een touchdown, waardoor ze ook een penalty kregen. Helaas schoten zij raak en werden ze kampioen. De grootste anti-climax die ik ooit meegemaakt heb. De stemming sloeg helemaal om, echt heel gek. De avond hebben we afgesloten door lekker nog wat te drinken in de stad.

Onze docent van school is inmiddels ook langs geweest in Zuid-Afrika. Zij heeft meegekeken op stage en we zijn met haar naar de Foodmarket geweest. Hier hebben we lekker gegeten en een henna tattoo laten zetten. Op stage zijn ze erg tevreden over ons, dus dat was fijn om te horen!

Vorige week ben ik voor de eerste keer naar ´Catwalk´ geweest. Dit is de foutste club van Stellenbosch. Op de eerste verdieping heb ik ´Sokkie´ gedanst. Een Zuid-Afrikaanse vaste dans die bekend staat als de dans van de liefde. De partner die ik had, ging een beetje te langzaam dus ik kon hem goed bijhouden haha. Op de begane grond hadden ze een danspaal.. Mijn huisgenoten daagden me uit en . Leuk om weer even te doen!

De afgelopen weken heb ik ook een aantal sollicitaties gehad voor mijn afstudeerstage. Met resultaat: ik ben aangenomen in het ziekenhuis van Weert!!! Ik wil heeeeeel graag afstuderen in het ziekenhuis en ik ben blij dat het me gelukt is om daar een stageplek te krijgen!

Zaterdag ben ik met huisgenoten gaan hiken in Jonkershoek. Ik rijd iedere dag door dit gebied om naar stage te gaan en was erg benieuwd naar het afgeschermde gebied. We zijn langs een rivier afgelopen en hadden prachtig uitzicht. Onderweg hebben we gepicknickt bij een waterval. De afgelopen dagen heeft het ontzettend veel geregend, maar zaterdag hadden we echt goed weer! Ik heb heerlijk gelopen en veel mooie dingen gezien.

Mam en Marlou zitten inmiddels in het vliegtuig.. Morgenvroeg om 11.20 uur landen zij in Kaapstad.
We hebben echt van alles op de planning staan. Ik heb heel veel zin om hun te laten zien wat ik doe op stage en waar ik momenteel woon. Samen met hen verblijf ik 7 dagen in Kaapstad en daarna zijn ze nog drie dagen in Stellenbosch.

In mijn volgende blog zal ik jullie over onze ´mini reis´ vertellen!

Liefs en tot de volgende keer,
Jeanine

  • 25 April 2016 - 22:01

    Familie Oomen:

    Ha Jeanine,

    Weer een mooi verslag om te lezen.
    Geniet er maar lekker van morgen als Marlou en Miranda er ook zijn.
    Zal wel heel gezellig worden met z'n drietjes.
    Is toch wel heel speciaal dat zij dan ook live mogen ervaren waar jij daar woont en hoe je leven er daar uit ziet.

    Nogmaals geniet ze! Dikke kus van familie Oomen.


  • 25 April 2016 - 22:14

    Thea Kellenaers:

    Ha Jeanine,

    Wat weer een prachtig verhaal en erg bijzonder om zo tussen de zeehonden te zwemmen.
    Je hebt veel mooie uitstapjes meegemaakt!
    En zeker fijn dat je eindelijk real live een safaritocht mee gemaakt hebt!!
    Voor morgen als Miranda en Marlou er zijn wens ik jullie samen een geweldig verblijf samen daar in Kaapstad en die paar daagjes in Stellenbosch.
    Speel de reisleidster voor hun en geniet er samen volop van.

    Groetjes en xxxx hier van Peter en Thea
    (Peter kwam effe meelezen)

  • 26 April 2016 - 08:00

    Marjon Van De Looverbosch :

    Hé Janine, wat heerlijk om jouw verslagen te lezen. Ik word iedere keer weer blij van het enthousiasme en plezier in je woorden en foto's. Wat een rijke ervaring! Geniet volop met mam en Marlou en bedankt voor het delen van al dit moois.

  • 26 April 2016 - 09:22

    Marie Louise:

    Meisje, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Je haalt er echt alles uit! Geweldig!!! Xxx

  • 26 April 2016 - 09:50

    Pien:

    Jeanine wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Blijf genieten en veel plezier met je mam en Marlou! Veel liefs

  • 26 April 2016 - 10:08

    Anouschka Lucassen:

    Ha Jeanine,

    Wij zijn blij dat je het daar zo naar je zin hebt, ongelooflijk dat je nu al bijna 3 maanden daar bent, de tijd vliegt. Geniet van al het moois wat daar te zien en te beleven is. Over 2 uurtjes zijn mam en Marlou bij je en kunnen jullie samen genieten! We wachten af naar je volgende verhaal, mooi dat we zo op de hoogte kunnen blijven.

    Dikke knoevel John, Anouschka,Tom en Loes

  • 26 April 2016 - 17:12

    Wilma:

    Leuk, dat je zo geniet van Zuid-Àfrica. Mooie verhalen en veel te zien. Leuk dat mam en Marlou nu komen. Geniet van de tijd samen met hen.
    Voor Freek wordt het extra boeiend om te komen, als hij alle verhalen van je leest.

    Veel lieve groetjes van allen op de Eikenwal.

  • 26 April 2016 - 19:04

    Bart:

    Hé Jeanine!

    Heel leuk om te lezen! Maak er nog een hele mooie tijd van en natuurlijk ook aankomende week met de fam en geniet

  • 06 Mei 2016 - 20:53

    Miranda Kellenaers:

    Ha Jeanine,

    Vandaag thuis gekomen van onze geweldige "mini reis". Ik heb enorm genoten van deze trip naar Zuid-Afrika. Erg mooi om te zien hoe jij daar leeft en alles "beleefd". Je hebt ons erg veel laten zien van Kaapstad, Stellenbosch en omgeving. Ook mooi om te zien hoe jij geniet van de kindjes op jouw stage. Je was een erg goede reisgids! Marlou en ik vonden het fijn dat jij ons overal mee naar toe nam. We hebben een mooie indruk gekregen van Zuid-Afrika en jouw stage. Ook gezellig om jouw huisgenoten te ontmoeten. De komende 7 weken heb je nog stage en dan komt Freek al naar jou toe en mogen jullie samen nog drie weken genieten van de rest van Zuid-Afrika. Zoals je al zei gaat de tijd veel te snel en blijf daarom vooral genieten van alle leuke dingen!

    Veel liefs mam xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 6379

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Buitenlandstage Zuid-Afrika

Landen bezocht: