De was buiten hangen is op eigen risico... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeanine Kellenaers - WaarBenJij.nu De was buiten hangen is op eigen risico... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeanine Kellenaers - WaarBenJij.nu

De was buiten hangen is op eigen risico...

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

07 April 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het erg leuk vind om al jullie reacties op mijn blog te lezen! Aangezien ik dat nog niet gezegd had, vond ik het wel eens tijd worden.

Mijn twee weken vakantie zit er alweer op.. Nog één dag naar stage en dan is het alweer weekend. De tijd vliegt echt voorbij!

Het eerste wat ik tijdens mijn vakantie gedaan heb, is paardrijden. Tijdens een twee uur durende rit werden we door de wijnvelden van Stellenbosch geleid. Een leuke manier om meer van mijn ´woonplaats´ te zien. Mijn paard heette Candy en was erg braaf (totdat hij van de struiken begon te eten haha). In het begin was het heel erg wennen, maar na een tijdje had ik gelukkig door hoe ik hem moest laten stoppen of stappen. Na het paardrijden kregen we nog een kaasplankje en twee flessen wijn om af te sluiten.

In de eerste week van onze vakantie was ik met twee huisgenoten thuis, omdat mijn andere huisgenoten aan het reizen waren. Helaas is er toen wéér ingebroken.. Gelukkig is deze keer wel het alarm af gegaan, waardoor de desbetreffende persoon meteen weer gegaan is en niks gestolen heeft. Op de een of andere manier kon onze poort dus nog steeds geforceerd worden.. De rest van de week hebben we met z´n drieen in één kamer doorgebracht.
De poort is weer opnieuw gemaakt en deze keer heb ik er meer vertrouwen in dan de vorige keer. De bedrijven die naast ons liggen, hebben een security man in dienst die ´s nachts toezicht houdt op hun gebouw. We hebben nu voor een maand op proef dat hij ook ons huis in de gaten houdt. Ik kan niet zeggen dat ik me nog onveilig voel. Het is eerder dat we nu boos worden wanneer het alarm alwéér af gaat haha.

Met Pasen ben ik niks tekort gekomen, want ook in Zuid-Afrika ligt de supermarkt vol met chocolade paaseieren en paashazen. Paaszondag hebben we een heerlijke brunch gemaakt thuis. De tafel stond bomvol en ik heb geen avondeten meer nodig gehad.

De dag erna ben ik met Sanne naar Kaapstad gegaan. Onze eerste week vakantie hebben we hard voor school gewerkt. De tweede week hadden we allerlei uitstapjes gepland, maar de meesten hebben we moeten cancelen vanwege het weer.. Het begint hier langzaamaan winter te worden.
In Kaapstad zijn we naar het Two Oceans Aquarium gegaan. In dit aquarium zijn vissen te zien uit de Atlantische en Indische Oceaan. De Nemo´s vond ik leuk om te zien, maar de andere vissen waren naar mijn mening een beetje ´vies en lelijk´ haha. Daarna zijn we naar Bo-Kaap gegaan. Dit is een multiculturele Moslim wijk in Kaapstad. De inwoners stammen af van de voormalige slaven. Tijdens de slavernij was het verboden om kleurige kleding te dragen. De afschaffing van de slavernij werd door de inwoners gevierd door hun huizen te schilderen in alle kleuren van de regenboog. Na het vasten tijdens de jaarlijkse Ramadan is het traditie dat de huizen voorzien worden van een nieuw likje verf.

Ik ben ook naar een Food Market hier in Stellenbosch geweest. Op deze markt staan kraampjes met eten uit landen van de hele wereld (ook kroketten en bitterballen!!). Verder zijn er veel sieraden, huisspullen en kleding te koop. Allemaal handgemaakt. Buiten hebben ze een groot terras waar je kunt eten en kunt luisteren naar een band die speelt.

Verder ben ik naar de Botanische tuinen, Wold of Birds en de Monkey Jungle geweest. Hier werd er voer op me gegooid en daarna klommen er vijf aapjes over me heen. Ik voelde me net Pipi Langkous!

Tweede Paasdag was ik zes jaar samen met Freek. Twee dagen later was ik ziek en lag ik op bed in mijn pyjama. Rond drie uur ging de deurbel en van mijn huisgenoten moest ik per se opendoen. Dit weigerde ik eerst, omdat ik in mijn pyjama zat. Ze bleven aandringen, waardoor ik toch maar naar buiten liep. Geen idee wat me te wachten stond. Toen ik de voordeur opende, stond er een man aan de poort met een ongelooflijk grote bos rozen. In deze bos rozen zaten een doosje Belgische chocolade en een kaartje. De rozen kwamen van Freek, voor ons jubileum. Super lief! Dat had ik echt niet verwacht en ik was dus ook heel erg verrast. Ik heb ze in een vaas gedaan en ze staan erg mooi in mijn kamer!

Ik dacht dat ik, door de twee inbraken, al heel wat meegemaakt had hier. Afgelopen vrijdag (1 april) heb ik toch iets meegemaakt.. Ik zou bijna denken dat het een grap was.
Ik heb een grote tuindeur in mijn kamer en lag in bed met mijn laptop om aan school te werken. Ineens zie ik een NAAKTE man voor mijn deur langs lopen!! Oh my God, ik snapte er niks van en geloofde niet dat ik dat echt gezien had.. Toen ik mijn huisgenoten riep, dacht iedereen dat ik een 1 april grap maakte. Eén huisgenootje kwam kijken en zij zag dat de man onder mijn raam zat. Hij kreeg in de gaten dat we hem betrapt hadden en is over de muur gesprongen en weg gerend. Toen hij weg was en we wilden aanwijzen waar hij onder mijn raam gezeten had, zagen we daar de pyjamabroek van een huisgenootje liggen! Toen begon er een lampje te branden.. Wij meteen naar de waslijn en ja hoor, twee stuks kleding weg. Eigenlijk best ernstig dat een naakte man kleding komt stelen in je tuin, maar aan de andere kant hebben we met z´n allen de slappe lach gehad! Ook de security dacht dat het een grap was, want we hebben vijf keer moeten bellen voordat ze kwamen. Als souvenir heeft de man zijn broek achter gelaten in onze tuin. Waarschijnlijk was deze te groot en is hij hem daarom even komen ruilen met de kleren van onze waslijn. Dusss.. kleren aan de waslijn hangen is ook niet meer zonder risico!

Inmiddels ben ik alweer twee dagen naar stage geweest. Gelukkig herkenden de kinderen ons nog en iedereen was blij om ons weer te zien. Na deze week heb ik nog 11 weken stage en over 3 weken staan mam en Marlou al op de stoep.

Dit weekend krijgen we mooi weer (altijd na de vakantie..). Aankomende vrijdag ga ik met Sanne snorkelen met zeehonden. Hopelijk gaat deze activiteit nu echt door, want in de vakantie is hij vier keer gecanceld. Zaterdag hebben we een safari en wine tasting op de planning staan en zondag willen we naar het strand. Tussendoor heb ik al mijn tijd nodig voor school, maar zo lang het nog kan wil ik genieten van het mooie weer!

Tot de volgende keer :)

Liefs Jeanine

  • 07 April 2016 - 09:24

    Suzanne Hermkens:

    Haaa Jeanine,

    Wat sjiek wat ge do allemol mei maakt! Een naakse keel di ow was kamp jatten...haha das toch wal hilarisch!
    Geniet er nog van, maar aan de foto's en de verhalen te zeen/lezen giet dat wal lukken!!
    Alvast veel plezier met ow mam en Marlou!!

    Liefs Suus

  • 07 April 2016 - 19:07

    Marie Louise:

    Ha meissie, wat geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt en ziet en beleeft. Ik geniet echt van je verslagen! Geniet er maar lekker van, dit kan niemand je ooit nog afnemen. Zelfs geen naakte kerels in de tuin.... :-)

    Dikke kus, Marie Louise

  • 07 April 2016 - 20:00

    Annemarie:

    Ha Janine

    Wat hedde toch n schon avontuur. N wat hedde toch nn schonne kèl, zooooo lief zeg. Geniet nog mit volle teugen. Tis moj um die verhalen allemol te lèze

    hiël veul groetjes n nn dikke knoevel uut Hôrst
    liefs Annemarie

  • 07 April 2016 - 21:55

    Corina Raedts:

    Ha Jeanine,

    Wat weer een mooi verslag. Geniet van je tijd daar. Deze ervaring kan niemand je meer afnemen.

    Groetjes,
    Corina en de rest.

  • 09 April 2016 - 23:00

    Linda Gubbels-Peeters :

    Wat een avonturen beleef je daar! Ik lees met veel plezier je mooie verhalen.

    Groetjes,

    Linda

  • 15 April 2016 - 11:10

    Thea Kellenaers-Vervuurt:

    Hoi Jeanine,
    Ja, wie denkt dat naakte was- dieven alleen in Nederland voorkomen heeft het dus mis...
    Wat ook een beleving als je zo aapjes op je schouders krijgt, lijkt mij hartstikke leuk!!
    Mooie verhalen en erg leuk om zo ook op afstand dat stukje van Afrika n beetje mee te mogen maken!
    Interessant om te lezen wat Bo-Kaap voor een wijk is en hoe ze is ontstaan.
    Hopelijk gaat het snorkelen en de safari met wijn door en kunnen wij hier weer leuke en mooie verhalen en foto`s van lezen en bekijken.
    Wens jou nu alvast super mooie en gezellige dagen samen met Mam en Marlou!!!,

    Groetjes, Thea

  • 15 April 2016 - 13:31

    Miranda Kellenaers:

    Ha Jeanine,

    Meid, wat beleef jij weer mooie avonturen. Heerlijk om dit alles te lezen! Je doet enorm veel ervaring op in Zuid-Afrika. Ik weet dat de tijd erg snel voorbij vliegt daar maar hopelijk kun je nog erg veel zien van het land zelf.
    Het is erg lief van Freek dat hij jou rozen bezorgd heeft en heerlijke chocolade. Wat een schatje!
    Nog 11 dagen en dan komen Marlou en ik jou opzoeken. Hopelijk wordt dit samen ook een fijn avontuur waar we nog lang over kunnen napraten en genieten! Wij hebben er zin in.

    Tot gauw en veel liefs van mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6399

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Buitenlandstage Zuid-Afrika

Landen bezocht: