OP NAAR HET VLIEGVELD AAAAAA!!! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeanine Kellenaers - WaarBenJij.nu OP NAAR HET VLIEGVELD AAAAAA!!! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeanine Kellenaers - WaarBenJij.nu

OP NAAR HET VLIEGVELD AAAAAA!!!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

24 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo allemaal,

Nog even snel een kort en bondig verhaal voordat ik Freek op ga halen van Cape Town Airport. AAAAAA SPANNEND!!!

Het is lang geleden dat ik geschreven heb. Ik ben in mijn vrije tijd vooral bezig geweest met school. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want ik heb zojuist om zes uur mijn laatste project ingeleverd. Alles is af! Het enige dat ik nog moet doen is mijn stagedossier, maar dat komt wel goed.

Nadat mam en Marlou naar huis zijn gegaan (ja, zo lang is het al geleden) heb ik gelukkig ook nog tijd gehad om wat leuke dingen te doen.

Samen met een huisgenootje heb ik de tafelberg beklommen. Een klim van anderhalf uur die echt de moeite waard is. Wat een geweldig uitzicht onderweg. Ook heb ik twee weken daarna Lions Head beklommen en vanaf daar naar de zonsondergang gekeken. De klim was veel en veel zwaarder dan de Tafelberg, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb!

De afgelopen weken heb ik nog heel veel meer geleerd over de Xhosa-cultuur. Er is ochtend een kapster naar de creche gekomen. Zij heeft vlechtjes in mijn haar gemaakt zoals de vrouwen en kinderen dat hier ook hebben. Heb 2.5 uur moeten zitten voor het resultaat. Nou ik heb het geweten hoor, heb twee dagen hoofdpijn gehad. Het was gelukkig eenmalig, maar moet je je voorstellen dat je zo iets iedere drie maanden doet.. Dan ben ik toch blij met mijn lange blonde haren! Ook heeft een naaister in Kayamandi een Afrikaanse rok voor mij gemaakt. Twee weken geleden hebben we een Xhosa-ochtend gehad op stage. We werden geschminkt en kregen allerlei kralen om. Er werd muziek gemaakt op de djembé en we hebben gedanst. Echt heel erg leuk dat de teachers dit deden om ons de cultuur te laten zien!
Met onze huisgenoten hebben we er nog een schepje bovenop gedaan door allemaal een afro in ons haar te maken. Een hele zaterdagavond hebben we rietjes in ons haar zitten knopen. Het resultaat de dag erna was hilarisch (zie foto!).

Inmiddels hebben we met het huis ons laatste diner gehad. Twee huisgenoten zijn alweer twee weken thuis. Maandagavond gaan we voor de laatste keer uit eten met de personen die over zijn. Ik heb het erg naar mijn zin gehad met mijn huisgenoten. Jammer dat het van korte duur was.

De laatste weken zijn echt voorbij gevlogen.. Donderdag had ik afscheid op stage. Sanne en ik hebben er een leuke ochtend van gemaakt voor de kinderen. We hebben ze allemaal geschminkt, hadden cakejes gebakken en ballonnen meegenomen. De teachers hadden muziek geregeld, dus het was feest. Uiteindelijk moesten we toch echt naar huis. Een verdrietig moment, voor ons en voor de teachers. Als afscheidscadeau hebben we ieder kind een portretfoto gegeven en de teachers een fotoalbum met alle foto´s van het afgelopen jaar. Sanne en ik kreeg ook een afscheidscadeau. Een ontzettend lieve kaart met mooie woorden én een paar schoenen voor onder onze Afrikaanse jurk. De teachers hebben deze schoenen versierd met kralen. Zo lief!
In Jonkershoek hebben we ´s middags geknutseld en taart getrakteerd. Ook hier werden we niet met lege handen naar huis gestuurd. We kregen handgemaakte boekjes met quotes over teachers en de meiden hadden een dansje ingestudeerd. Ik heb heel erg genoten van de kinderen op stage en ontzettend veel geleerd. Ik vind het echt jammer om te gaan en had best nog langer willen blijven...

Aan de andere kant betekende dit ook dat Freek bijna kwam. Momenteel zit Freek nog in het vliegtuig. Over precies twee uur landt hij op Cape Town Airport. Ik heb al de hele dag buikpijn haha. Kan gewoon niet geloven dat ik hem over twee uur weer vast kan pakken. Ik heb erg naar dit moment uit gekeken, maar geloof nog steeds niet dat het al zo ver is.

We gaan samen een rondreis maken door Zuid-Afrika: van Kaapstad naar Johannesburg. Ik ben erg benieuwd naar de dingen die we gaan meemaken. Ik zal proberen om jullie via mijn blog op de hoogte te houden.

En nu, nog snel een make-upje opdoen en dan op naar het vliegveld. Even lekker dineren met Sanne en daarna zullen we snel genoeg staan te popelen bij de Gate.
Ik beloof jullie dat ik de foto´s bij dit verhaal aankomend weekend nog upload. Nu moet ik snel gaan!

Tot de volgende keer.

Kus, Jeanine

  • 24 Juni 2016 - 20:40

    Hendrian :

    Ha Jeanine,

    Meid ik lees gewoon in jouw verslagen hoe erg je daar geniet. Echt mooi omschreven ook, wat je allemaal meemaakt. Super!!

    Die foto's waar je het over hebt wil ik inderdaad nog graag zien. Vooral dat kapsel. Ik denk dat jou dat best leuk past. Blonde kleine vlechtjes. Maar ja inderdaad om daar nou iedere 3 maanden 2 dagen hoofdpijn van te hebben is ook niet zo ideaal. Maar goed zoals gezegd, die foto's komen nog wel een keer. Ga eerst maar lekker genieten van jouw welverdiende vakantie met jouw Freek!!!!!

    Lieve groetjes Eric en Hendrian Oomen en de kids

  • 24 Juni 2016 - 21:02

    Wendy H.:

    Wauw Jeanine,

    echt mooie foto's en mooie verslagen.
    Als ik dit zo lees heb je het goed na je zin gehad, dat is fijn om te horen.
    Ik ben wel jaloers op jou als ik dat zo lees.
    Ik wens je nog een fijne rond reis verder, geniet er nog van.

    Groetjes
    Xxx
    Wendy

  • 24 Juni 2016 - 21:09

    Miranda:

    Ha Jeanine,

    Wat weer een genot om jouw verhaal te lezen! Het is inderdaad allemaal erg snel gegaan, ook voor ons. Zo brengen we je naar Schiphol en zo is Freek al bijna in Zuid - Afrika. Over 20 minuten landt hij.
    Spannend...

    Je hebt een geweldige tijd gehad op stage en dit zul je nooit vergeten! Het is zo'n mooie levenservaring waar je nog vaak aan terug zult denken.
    Maar nu eerst maar eens lekker genieten van je manneke en van je welverdiende vakantie!
    Geniet er samen maar lekker van en tot 17 juli op Schiphol.

    Groetjes mam

  • 27 Juni 2016 - 18:56

    Jacqueline Versleijen:

    Ha Jeanine,

    Wat een leuke verslagen allemaal, ik liep een beetje achter met lezen maar inmiddels ben ik weer helemaal op de hoogte. De tijd vliegt voorbij, je stage zit erop, super mooie foto's van de dingen die je gedaan hebt. Geniet nog van je laatste weekjes samen met Freek, maar dat gaat vast helemaal goed komen.
    We zien je weer als je terug bent, hopelijk is hier dan ook een zomers weertje, nu dus totaal niet. Maar dat komt vast helemaal goed.

    Groetjes van ons allemaal, ook aan Freek en geniet van je laatste weekjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 6375

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Buitenlandstage Zuid-Afrika

Landen bezocht: